Close

Frakt och retur

Fri frakt över 500kr. I fraktavgiften ingår transportörens kostnad. Vanligen skickas varan med Postnord Mypack Collect eller till företag med företagspaket. Lättare gods kan även skickas med brev. Fraktkostnaden kan vara både högre eller lägre än Postens pris.

Leverans

En bekräftelse skickas till Dig via mail då vi har mottagit Din order. Din order hanteras direkt och du har din vara normalt inom en vecka. En bekräftelse skickas till Dig via mail då vi har levererat ut Din vara från vårt lager.

Öppet köp

Vi har öppet köp på 14 dagar på vårt sortiment, gäller inte specialbeställningar. Det betyder att om du ångrar ditt köp har du hela 14 dagar på dig att returnera produkterna till oss. Retur måste ske i originalförpackning och vara oanvänd och oskadad. (Enligt distansavtalslagen har man som konsument bara rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.) Öppet köp och ångerrätt gäller inte företag.

Ej utlösta paket

Vid ej utlöst försändelse debiteras frakt för tur och retur och, i förekommande fall, postförskottsavgift. Utöver detta uttages en avgift för administration motsvarande 12% av varuvärdet, dock lägst 100 kr exkl. moms.

Transportskada

Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till transportören.

Returer

När Du har fått ett returordernummer av oss, packa returvaran väl och återsänd den till oss, inte mot postförskott eller efterkrav (dessa löses ej ut). Bifoga även en felbeskrivning/returorsak. Vid retur skall varor returneras i oskadat skick och i originalförpackning. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. För garantiärenden eller av oss fellevererade varor återbetalas returfrakten via posten eller sätts in på önskat konto. Ersättningsleveransen sker utan kostnad.

Felleverans

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är så meddela oss så fort som möjligt, senast inom 10 dagar så vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du sänder ett mail till info@ledplace.se med uppgift om vad som är fel till oss. Vi återkommer till Dig med returordernummer.

Reklamation

Vi lämnar 2 års garanti på hela sortiment om inget annat anges. Garantin gäller från inköpsdatumet och omfattar materialfel samt fabrikationsfel. Kvitto eller faktura skall medfölja vid garantianspråk. Returnerad produkt som visar sig vara felfri återsänds till kunden. Kunden debiteras då samtliga fraktkostnader. Vid reklamation ska kunden underrätta LEDPLACE SWEDEN AB om felet inom skälig tid, normalt 10 dagar från det att felet upptäckts.

Export

Order kan endast levereras till Sverige för tillfället. För leveranser utanför Sverige gäller särskilda villkor avseende frakt, moms och betalningssätt.


Close